zondag 24 oktober 2010

Everyday Minerals; concealer, eyeshadow & blush (reviews & swatches)

20 oktober plaatste ik al een bericht over Everyday Minerals, maar nu wil ik graag swatches van een paar producten laten zien.
Hierboven zie je bijna al mijn proefpotjes (ik heb de meeste potjes opgestapeld + acht potjes die bijna leeg zijn en die er niet opstaan). In totaal heb ik 34 proefpotjes.
De swatches (en reviews) volgen hieronder.

Ik begin met de concealers die ik heb. Van links naar rechts; Lavender, Pearl Mint, Intensive Fair en Aussie Perk Me Up.
Zoals je kunt zien hebben ze alle vier een erg goede dekking en goed pigment.
'Lavender' is een paarskleurige concealer en vooral bedoeld voor een vermoeide huid met gele ondertonen. Wanneer je deze concealer gebruikt geef je je huid als het ware een oppeper.
'Pearl Mint' is een groene concealer en deze is voor de huid die last heeft van rode zones en/of rode plekjes (puistjes, wondjes etc.). Deze concealer kun je het beste gebruiken voordat je je foundation en/of poeder opdoet.
'Intensive Fair' is mijn favoriete concealer. Ik gebruik deze al ongeveer twee jaar en ik heb er afgelopen week voor het eerst een big size van besteld (deze moet ik nog binnenkrijgen). Je kunt deze concealer voor alles gebruiken.
'Aussie Perk Me Up' is een wat gelige concealer en hiermee kun je bijvoorbeeld je wallen wat oplichten. Aangezien er een lichte shimmer in zit, zou ik het niet over het hele gezicht gebruiken, maar vooral rondom de ogen.

Ik heb drie kleuren oogschaduw, hierboven zijn de swatches te zien. Van links naar rechts; Cardamom. Nutmeg en Dandelions.
Ook deze drie hebben veel pigment en geven daarom veel kleur af.
'Cardamom' is een mooie lichtbruine oogschaduw met een klein beetje shimmer. Dit vind ik zelf een erg mooie kleur.
'Nutmeg' is een donkerbruine, matte oogschaduw. What more can I say?

Dan 'Dandelions'. Een mooie gelige oogschaduw met veel shimmer (zie foto hierboven). Deze oogschaduw kun je bijvoorbeeld in je binnenste ooghoeken aanbrengen, voor een 'wakkere' look. Wat ook mooi is, is om een klein beetje onder je wenkbrauwen aan te brengen.

Als laatst de vijf kleuren blush die ik heb. Hierboven zijn de swatches te zien. Van links naar rechts; Natural, Theme Park, Weekend Getaway, B & B en Girl's Day.
'Natural' is een erg lichte blush die op mijn huid nauwelijks te zien is. Er zit een hele kleine shimmer in. Deze blush gebruik ik soms als finishing touch over een andere blush heen.
'Theme Park' is een beetje een mix van de kleuren; bruin, roze en oranje. Ik vind het zelf een erg mooie kleur. Zoals je kunt zien zit hier een duidelijke shimmer in.
'Weekend Getaway' is een matte blush, waar ik overdag eerder voor kies dan een blush met shimmer. Jammer genoeg is deze is op mijn huid ook niet heel goed te zien. Het heeft een oud roze kleurtje.
Dan komen we aan bij 'B & B', wat qua kleur meer naar oranje dan naar bruin neigt. Deze vind ik voor mezelf de minst mooie kleur.
Last but not least, 'Girl's Day'. Deze blush heeft de meeste shimmer van alle vijf en de kleur lijkt een beetje op een roestkleur. Toch vind ik het een erg mooie kleur, maar voor mijn huid is het net too much. Misschien eens lichtjes proberen aan te brengen wanneer ik op stap ga of een feestje heb.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb helemaal niks van EDM, misschien maar eens wat kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!

    Ik heb 2 dingen van EDM een blush en een oogschaduw, ben er erg tevreden over!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik heb er blushes van zo fijn!

    Die concealer ziet er ook echt goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen