donderdag 28 oktober 2010

Sushi

 De eerste keer dat ik sushi at, was het uit zo'n bakje van de Albert Heijn. Ik vond het niet super lekker, maar ook zeker niet vies. 
Daarna besloten een vriendin en ik een keer naar een sushi restaurant te gaan en sindsdien ben ik gek op sushi! Verse sushi is zoveel lekkerder dan die bakjes van de Albert Heijn.
Omdat het veel goedkoper is om sushi zelf te maken, heb ik het al drie keer zelfgemaakt en alle drie de keren is het goed gelukt.
Hierboven kun je zien welke ingrediënten ik zoal gebruik; komkommer, tonijn (met wat mayonaise, zout en peper), krabsticks, makreel en zalm. De makreel probeerde ik de laatste keer voor het eerst, maar dat viel me toch tegen, dus dat ga ik niet weer gebruiken.
En wat niet op het plaatje staat; omelet (twee eieren en wat suiker kloppen en dan het omelet omklappen en in reepjes snijden).
 
 Je kan bij de Albert Heijn ook sushi pakketten kopen, dan hoef je alleen nog maar de verse ingrediënten toe te voegen. Als je dit de eerste keer koopt, heb je voor de volgende keer de matjes en de stokjes al. Hierna kun je de rijst, bladeren en sojasaus loskopen, dit is uiteindelijk goedkoper.

Hebben jullie ook wel eens sushi gegeten of zelfgemaakt? Zo ja, wat vond je ervan?

5 opmerkingen:

  1. Ik eet vaak sushi, ben er dol op, maar heb het nog nooit zelfgemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. i love sushi! Ik vind die van de AH op zich wel lekker, voor tussendoor. Maar ik heb ze ook een keer zelf gemaakt, met zo'n pakket, en dat was heel lekker! Is op zich wel leuk voor op een verjaardag, want het i niet super veel werk, en met 1 zo'n pakket heb je toch aardig wat sushi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit wat je hebt gemaakt!
    Ik hou van sushi! Jam jam!!!

    BeantwoordenVerwijderen